Wednesday, February 23, 2011

Pengalaman pertama ~~

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Semakin hari, semakin sibuk aku sekarang ni. Tambahan pula staff Front office yg tak cukup sekarang ni.. hurmmm... Tapi hari ini memang aku merasa bertuah sebab dapat bawak kereta Hotel Manager aku. Mungkin macam satu benda yang kita tak boleh percaya kan? seorang staff bawahan dapat bawak kereta Mercedes E-Class yang dimiliki oleh Hotel Manager. hahaha!! Mungkin mood boss aku hari ni elok kot... Itu pun disebabkan ada satu guest dari Perancis meminta kami (staff Front Office syif petang) membawanya untuk mengambil kereta dia di medan tempat letak kereta jeti Lumut.

Guest aku ni mula2 nak ambil teksi dari hotel ke jeti Lumut. Tetapi kosnya amat mahal iaitu RM25 sehala. hurmmmm... mula2 dia mengadu pada kami la. Selepas tu aku pergi jumpa dengan Mami Nora iaitu Room Division Manager. Selepas beberapa minit aku menanti jawapan dari mami. 'Jom kita pergi' katanya... "pergi mana?" aku menjawab. 'Pergi jeti lumut la bawak mat salleh tu' katanya lagi. Owh... baru aku faham yang mami dah pujuk Hotel Manager aku iaitu Mr. Thong untuk meminjam kereta dia.

Mula2 memang macam aku tak percaya tapi dengan kelebihan aku yang ade lesen agung ni, hehehe... apa lagi, moh kita gerak!! =) Hari ini merupakan hari yang aku tak boleh lupakan kerana hari ini adalah kali pertama aku membawa guest keluar dengan menggunakan kereta yang dimiliki oleh boss aku. Bukan aku nak bangga atau apa pun.. Ini cuma pengalaman aku yang aku nak kongsi bersama2. Bukannya aku tak pernah bawa kereta mewah sebelum ni. Cuma sport car jela aku tak pernah rasa bawak lagi. hehehe.. Insya Allah... =)

No comments:

Post a Comment